Mysfredag.

Nå vad gjorde vi då, på den mysiga fredagskvällen? 


Vi gjorde nästan alla pyssel vi har hemma. Tvååringen (nästan, 3 veckor kvar) börjar vara rätt så duktig, de här med passande hål är för lätta redan.


Vi lekte med Molly-hus. Jag tog fram kameran och konstaterade att det kändes bra med svartvita foton. Då såg lägenheten inte så råddig ut... 


Syskonkärlek <3


Jag blev riktig irriterad med min kamera (Canon 450D) för jag ville inte få skarpa foton taget. Och automaten har jag inte använt på länge. De svartvita var de enda som lyckades. Irriterande! Eken har vi i vardagsrummet, för båda barn en egen ek som skall planteras på sommarstugan sen de (eken) är tillräckligt stora och starka. Sök efter nya ekollon har börjat, mentalt, redan nu.


Bamsespel förstås. Det får man inte glömma på en mysfredag! Bra spel för hela familjen, rekommenderar! (och inte lyckades alla svartvita heller, äsch)


Pappan fick sin kvällsespresso, innan han tog sig på korgbollsmatch (som jag hade lyckligt glömt bort, men han var hemma tills sju på kvällen, så det hann vara rätt så mysigt ändå). Då matchen skulle börja, tog han sig till hallen och vi andra oss till kvällsbitsbordet med ljus. 


Crepes med paprika och skinka, kakao och leverkorvssmörgåsar. Mums, tandborstning, tusenelvahundrasjuttio sagoböcker och natinati för barnen. 

Och jag läste Meidän Perhe resten av kvällen, tills Pappan kom hem. De hade vunnit matchen, jei!

Ei kommentteja: