Perfekt veckoslut för att föda.

Det skulle passa utmärkt att föda nu på veckoslutet. 

En vän har mådast föda ett icke-levande barn nu på veckan, jag vill min ut så snart som möjligt, jag hinner annars bli så paranoid. Att man kan vara ledsen! Det var en önskad liten baby som de väntade och så måst sån hänt hända. Not nice. Egoistiskt men jag vill min på andra sidan naveln levande, tack. Nu. 

Mannen, som står inte så högt på listan av favorit personer att ha med i förslossningssalen, är på arbetsresa, for på morgonen, kommer nån gång på söndagen. Om jag kollade rätt så är det minst 170km dit vart han är och har ansvar över ett gäng andras barn. 170km hemifrån. BB ligger ju ännu längre borta. Så jag sku få honom utanför salen ganska naturligt och utan att behöva göra honom ledsen. "Vaimoni heitti minut ulos salista." - inget sånt sku behövas.

Mina föräldrar har en ganska full veckoslut med allt möjligt både här och där, mamma ringde just och berättade. Det sku vara jobbigt att få dom och komma och ta äldre barnen.

Blivande storasyster är såååå snuvig och snorig och trött och eländig och trotsig att ingen vill vara med henne.

Och det regnar. Det har regnat på båda av dom lördagar jag har fött mina barn. Ja, de är båda födda på en lördag, en regnig lördag, då det sku finnas sjuttontusen andra saker också att göra. 

Och det är ju lördag imorgon. Alla har allt möjligt på gång.

Så, vad säger du babyn min? Lite mera mensvärk åt Mamman din? Nu? 

1 kommentti:

Kolmen koplan mama kirjoitti...

Ei tule lauantaivauvaa, tänään ei sada. Liian nättiä synnyttämiseen. Sääli, yöllä tuli oltua hereillä pitkä tovi.