Dagen i bilder.

Eller det var meningen, ja. 


Här hade jag ännu en grand plan, bilder från våra skogar och sen Kyrkslätts skogar och sen Esbo skogar och... 



Hittills gick det ganska bra, men sen ... jag glömde att jag hade kameran! Och då går det ju lite dåligt med "dagen i bilder" som tema. Men jag var till Kyrkslätt, köpte en (väldigt lite) begagnad sitter åt masubabyn, sen körde jag till Esbo, funderade om det sku finnas ännu något annat där i nejden efter att jag sku ha träffat Maria och hennes barn, och kom inte på någonting - som tur, för vi trivdes så bra tillsammans att till sist var det brottom till ett annat träff, till shoppingtid och till dagishämtning. Om ni har tur, hittar ni bilder om min dag i hennes blogg. 

Sen var det alltså bara att köra hemåt, tanka bilen, se sig omkring i Grankulla, komma hem, hämta barnen i ösregn, komma hem igen, laga mat... Det skulle ha blivit fisk, men dagis hade fisksoppa idag så det fick bli potatis och grönsaker istället. Rödbetan i ugnen, potatisen i kastrullen, morot-broccoli-blomkålen i ångkokaredelen på potisarna, blåbärssaft i vinglaset...


Först av allt åt Lillasystern alla rödbetor, sen all broccoli. Storebror åt först broccoli, sen rödbetor. Båda ville ha till grönsaker. Not bad, not bad at all (inte fick jag foton av maten heller och av de här smutsiga barnen vill jag inte ens ta foto på och... inte ett bra val för dagens bloggande det här).

Nu väntar vi på att bastun skulle vara varm (husbolaget bjuder på så här på onsdagar), ser på Red Caps och myser på soffan. Inga planer att föda ikväll. Tänkte inte föda på två tre veckor ännu. Bara så att ni vet.

Ei kommentteja: