Premiär.

Jag har aldrig förr sett hur ett ben ser ut efter att huggormen har varit och huggit i. Nu har jag. Pappan kom hem från lägret, hade lite svullen vrist men påstod att det är bara myggbett och pollenallergi. 

3 timmar senare var vristen dubbelt så stor och myggbetten syntes inte alls mera, men istället 2 tydliga prickar ganska så nära varann just precis där var svullnaden började. 

Så vi fick ta en tur till det närmaste sjukhuset då. Barnen somnade inte i bilen, pappan blev dit, vi kom hem och 

dagens andra premiär heter jag har aldrig sett mina barn somna på trettio minuter. Det hände nämligen ikväll. 

Vi var hemma halv nio, åt ännu smörgåsar, borstade tänder, läste 3 korta sagor, släckte lampan 21.30 och utan svordomar, utan att slå Mamma, utan att Mamma skrek somnade de båda just före klockan blev 22.00.

Det att det är alldeles för sent för Lillasystern är en annan grej. Men helt tydligt "rätt" tid för Storebror för han tycks somna tiotiden vad jag än gör.

Ei kommentteja: