Den lilla perfektionisten.

Jag har nog gjort en bloggrunda nästan varje dag, men har muka inte hunnit skriva själv. Igår hann jag inte på riktigt, för jag blev så inspirerad på Marias klädrum och lådor för barnkläder, att jag var tvungen att ta mig till Prisma. 

Och vips hade jag 5 plastpåsar borta och en megavakumpåse har endast blöjor i sig, inget annat. 2 lådor har jag ännu tomma, har en stark känsla att en megastor del av våra småa babykläder är i en annan vakumsäck som vi har fått sätta under sängen i brist på andra försvarsutrymmen. 

Tack Maria! 



Inte 100% färdigt ännu, det ska nämligen inte stå på postit-lappar vad det är för en storlek där inne. Och inte en chans att de här sku ligga i klädrummet, nej. Men i det stora klädskåpet iaf, där var den megastora vacumpåsen brukade vara. Men nu går det att stänga dörren helt! Ha!

3 kommenttia:

Maria - muminmamman kirjoitti...

Jee! Det blir superbra detdär!

Kolmen koplan mama kirjoitti...

Eller sen inte...

Hade du de där mindre eller större lådor? Och en låda per storlek? För jag tog först mindre lådor. Och de räckte ju ingenstans! Så jag köpte större. Och de ryms inte i skåpet lika bra. Och så började jag tänka att hur mycket har du kläder per storlek? Jag har säkert alldeles för mycket (om t.ex. 74:or tog tre lådor..)

Maria - muminmamman kirjoitti...

Jag har de mindre lådorna, strikt 2 lådor per storlek (ytterkläderna är inte i dessa lådor). På så sätt blir det inte överdrivet mycket kläder av nån storlek. Det är ju ändå typ 6 lådor (3barn) kläder som är i omlopp hela tiden, det är inte lite det.