19 to go.

Så där ungefär. 19 veckor kvar tills lilla babys föds. 19 veckor att ta lugnt, vila, inte stressa, bli av med en medicin, bli tjockare, skaffa den enda babyskötsaken (en sån dän skötbord som kommer på spjälsängen, den hann vi sälja vidare) som fattas. 19 veckor tid att skriva alla babyböckerna lite mer färdiga. Lillasysters bok skall få hennes namn in i den osv. 

Mammaledigheten börjar redan 27.7. Vi bestämde att börja så tidigt det bara går. Tills det är jag sjukskriven. Och skall ta det på riktigt lugnt så jag inte hamnar på sjukhuset och ligga. Det vill vi inte, inte sant?

19 veckor. Det går ju så snabbt eller hur?

2 kommenttia:

Nadja kirjoitti...

ou nou, hoppas allt allt e bra med magen! Du får gärna komma hit till oss och ligga på soffan om dagarna blir långa!

-Nadja-

Kolmen koplan mama kirjoitti...

Oj så gärna! Så sjuttons gärna. 1a hela dagen och jag tappar nerverna redan för jag ser bara olika projekt runt omkring. Men vägrar att ens tömma diskmaskin idag, för jag måst gå till byn och hämta bilen, den har varit på service idag.