Grr.

Då en Mamma har nattat två barn i över två timmar, lyssnat på svårdomar, tagit emot sparkar och slag, och äntligen fått ungarna till natinatilandet och klockan är redan över tio på en fredagkväll är Mamman värt något lugnande. 

Som tur var att Mamma var till stora matbutiken med barnen tidigare på kvällen och hon råkade gå genom limsahyllan, och hittade en ny cider. 


Utan alkohol men med socker. Lagad av saft. Inte lika sparkligt som den sockerfria aspartambomben jag tidigare har druckit, men bättre. För den har socker i sig. 

Och fredagkvällen var någotlunda räddad. 

ps. Har ni andra så att barnen är hela tiden fast i er? Mina vill sova fast i mig. Nu när vi ser på morgonprogram, sitter de fast i mig på lilla soffan (som har också alla utekläder på sig för jag var lat igår kväll) och inte på stora lediga tomma soffan. När jag lagar mat, kommer de så nära att jag är rädd de skadar sig. Eller närmare sagt att jag skadar dom med stora knivar. Hela tiden fast. Och just nu skulle det räcka att lilla babyn är fast, för hen är naturligt fast ännu sådär 20 veckor. Om Pappan är hemma, är det likadant. Han får sitta i lugn o ro, jag har 3 barn fast i mig. Låter det bekant? 

Ei kommentteja: