Fråga om avokado.


Avocadon här ovan var mitt livs första. Visst har jag ätit avocado i många maträtter hos andra och i restauranger men aldrig nånsin har jag lagat själv avocadogrejer. Men igår var jag illa tvungen, för jag hittade en så läcker recept i Köksalmanackan 2012. Ljummen pastasallad skulle det bli. Men min fråga är att skulle jag har kunnat ta mera av avocadon med? Jag fick lätt den där ljusaste delen, den som var lite mörkare grönt var ren hårdare och jag visste inte riktigt så jag lät den bli kvar. 


Salladen var god! I den fanns det alltså avocado, vildrucola, fullkorns makaroner, emmentalostkuber, päron, olika frön och mandel (för vi hade inga nötter så det fick bli lite allt möjligt jag hittade). Salt, peppar, olivolja. Recept skall hållas i minnet. Mums!

Ei kommentteja: