Bokbloggen.


Handen upp, vem alla har Den stora barnaboken (eller har läst den/delar av den)?
Hur många av er fick en känsla av att det här funkar inte? Eller att där är någonting suspektabelt i det hela? Eller som jag, jag gav upp nästan genast. 

Jag fick boken då Storebror var några månader gammal, och somnade inte på något sätt. Det var sååå svårt att få honom o somna. Så jag läste genom en massa böcker och sökte de metoder som skulle kanske fungera hos oss. Och i Barnaboken stod det ungefär i den stilen att om barnet inte sover bra då det är 3 månader gammalt så har mamman gjort fel från början. Ja, tsiis, tänks. Jag misslyckades redan innan vi kom hem från bb. Så allt annat jag har läst från Barnaboken sen dess har jag läst lite sådär "nå, vi ska se vad Anna föreslår och så gör vi tvärtom". 

Sen tipsade Maria om Annas dotters version av liv med Den Stora Författaren och Barnuppfostraren, jag satt boken i bibbans reserveringslista och fick boken på onsdagen. 

Definitivt värt att läsa! Visst jo, personer har sina egna egenskaper och Felicias liv skulle kanske ha haft problem oberoende hurdan mamma hon hade, men... inte var ju deras liv friskt inte. Mera vill jag inte avslöja för er som vill läsa boken själv. Kolla din bibliotek, min har en kö med 30 villiga läsare efter mig, jag fick vänta boken från januari.

Ei kommentteja: