Projekt: byta färg.


Pukluharson, som var någotlunda vita med Storebror, fick bli någotlunda röda innan Lillasystern föddes (och nej, vi visste inte att det sku bli ett flickebarn, men vi tänkte att röda harson passar bäst i vår lägenhet) och vi tyckte sen aldrig om färgen, den var för ljus och smutsig. Jag satt då alla harson med ett paket färg, det var ett misstak.

Nu är alla röda harson i tvättmaskinen med färgborttagningsmedel. Låt det vara sista gången jag använder en sådan gift! Lukten är hemsk, jag brände ett av fingrarna på det heta vattnet ämnet skulle blandas med. 

Hoppas att resultatet är sen värt besväret - vi vill att harson ska bli granna och pigga den här gången. Så harson färgas i två omgångar, jag köpte 2 paket färg. Kan ni gissa vilken färg jag och barnen valde idag då vi var till butiken? 

Ei kommentteja: