Ensam.

Det regnar ute. 


Pappan är på resan. Mina föräldrar är på resan. Den och den och den kompisen jobbar den här veckan. Det är faktiskt en stor del av våra vänner och bekanta som har inga eller väldigt få semesterdagar den här sommaren. Den ena kompisen har andra kompisar som sällskap idag. Den andra kompisen vill spendera sin semester helt utan barn. Ett kompisgäng träffade vi just förra veckan och inga planer för nytt träff har gjorts. Släktingar bor alldeles för långt borta. Ingen öppen dagis på sommaren. 

Ibland känner man sig bara så trött och ensam.

Och så regnar det ute, barnen vill definitivt inte dit, så sa de. Om jag är riktigt ärlig, skulle jag inte orka vara ute i regnet idag. Av 5 och en halv vaken timme idag har tv:n redan varit på 4. Barnen kan inte leka någonting snällt idag, allt blir bara fight. 

Ibland känner man sig bara så fruktansvärt trött och ensam. Och så regnar det ute hela dagen och man har inte ens en halv fejkorsak att fara till butiken. Inte ens det. Bläh.


Bläh är dagens ord.


Bilderna är lånade härifrån och härifrån. Tusen tusen tusen tack! Jag är så trött att jag orkar inte ens fota regnet där ute. 

Ei kommentteja: