Hapsiainen!

Tästä se lähtee, hapsiaistreenaus! Tenava viihtyy mahallaan, pääsee satunnaisesti jo kääntymään itsekin. Nukkuu, syö, hymyilee, nauraa käkättää ja juttelee. Tarttuu leluihin, huuliin, korviin, siskon hiuksiin. Raapii ja potkii, ja hymyilee päälle.

Tykkää tissimaidosta, kurpitsasoseesta ja banaanimurskasta, kaurapuurosta ja luumusoseesta. Siirtyy vihreisiin kasviksiin tällä viikolla, ensimmäisenä kokeillaan parsakaalia ja kesäkurpitsaa. Ensi viikolla kokeillaan jotain lihaa.

Pitkä ja hoikka menninkäinen, pikkuhiljaa pullenevat kämmenet ja posket. Meidän perheen vauveli.

"Vauvat on ihan mahdottomia", sanoi neljävuotias ja hymyili minulle ja sylissäni olevalle vauvalle. Hän ei tarkoittanut meidän vauvaa, vaan laivalla nähtyä yksivuotiasta, joka karkasi isältään aamupalan aikana neljästi. Koska meidän vauvahan ei ole yhtään mahdoton. Ei.

1 kommentti:

Kolmen koplan mama kirjoitti...

Hur har hon tyckt om maten? Hur har du henne då du matar? Blir det plockmat och, eller bara med sked?

Sedu, jag hade dottern i en Bumbo mitt på bordet. Men vi har inte hittat den där tason till Bumbon nånstans. Så plockmat har varit lite problematiskt.

Och sen försökte jag få henne och hållas i en matningsstol modell traditionell, med hjälp av handdukar och allt. Nä. Sen var vi hos mina föräldrar där ganska så nära dig (om jag kollat dina foton rätt), och de har en tripptrappfake-emma typ, och med hjälp av en enda handduk satt dottern rakt och fint i den. Så vi fick ta den stolen hem med! Jei! Nu lyckas allt, hon sitter så bekvämt där att idag satt hon *hups* över två timmar och lekte med sin mat då vi pysslade med de större där bredvid....

Men alltså ja, hur har du din flicka då du matar? Nyfiken, jag, ja.