Nää-ä vet ni, de här är de godaste EVER!


Eller åtminstone godare var de än blåbärsmuffinsarna jag lagade i förförgår. Och märker ni, jag köpte muffinsformen! Så nu ser mina muffinsar ut som muffinsar och inte sådana platta breda oformade klumpar.

De här är de första muffinsar (eller bakelser överhuvudtaket för den delen...) som jag har hittat på! Helt själv! Jag! Och de här var goda också följande dag.

Hur lagar man de här då? Du tar Charlottes recept för blåbärsmuffinsen. Vispar smör och socker, lägger äggen en i taget och sen hör ni, sen ska ni lägga i 50g krossat/hackat vitchoklad. Jag hade Pandas, hackade den i småa bitar med en stooooor kökskniv. Sen följer du igen hennes recept, sätter mjöl-bakpulverblandningen så där försiktigt. Det blir 12 muffinsar (ju, då man har den där formen och man kan inte göra supersizemuffinsar...). Och nu igen obs obs - sätt inte vaniljkvarg utan Arlas Jordgubb-rabarber-kvarg! En tesked till varje, och resten mumsar du i dig omedelbart, det är gott! In i ugnen, mitten ungefär, 200 grader så där 15 minuter.

Så Charlotte, och ni andra där ute. Vad säger ni? Ska vi sätta i gång en muffinstävling? Jaaaa ropar ni alla! Dela med dig ditt bästa recept! Vem är vinnaren? Hen som.... ööö.... hittar på eller har receptet på muffinsar som alla tycker att är de godaste? Jo!

Ei kommentteja: