Jag hjärta Fiskars






Barnsax a la Fiskars. De orange är årsmodell ´86, men fanns i butiken ännu igår (de är universala, lika dåliga eller bra för båda händer), saxar nere till höger är för en viss treåring här hemma som är så vänsterhänt som barn bara kan vara och de till vänster är för sonen som är nog högerhänt men har inte så stor skillnad vad han använder för en hand för det är ingen skillnad ändå inte. Fast han klipper bättre med höger och ritar lite starkare med höger och så där. Men gör nog allt med vänster också.

Jättefint kunde de klippa med de nya saxarna! Det blev nya blommor till terrassdörren.

Och oj vad jag fnissade då jag skrev "nog" där i texten ovan. Läs här och fnissa du också! (Jag läser nog *lol* andra bloggar också, det gör jag, men hon är min favorit just nu.)

Ei kommentteja: