Idag.


Bilden är INTE tagen idag. Den är tagen tidigare på veckan eller på veckoslutet då det var soligt och vackert och härligt och jag har bara sparat den för att kunna sätta den hit på en sån här regnig och tråkig dag då man vill inte ta kameran ute för den kan ju bli förstörd av regn och nu har den här meningen blivit fyra rader lång och det är dags att avsluta.

Rådgivning idag, veckans andra. Babyn mår prima, Mammas kropp mår prima ("du är nog gjort för att vara gravid"), babyn har ännu mycket rum i magen men är nog väldigt väldigt lågt ner så att "fast vi nu sätter de här mammapolitiderna till dig till nästa veckas torsdag så hen kan ju bli född till och med idag ännu så kom nu ihåg att ta dig till bb innan huvudet är ute, okej?". Jag gör mitt bästa, jag lovar. Idag skulle det faktiskt vara lika grått och regnigt som det var på dom lördagarna jag har tidigare fött barn. Bara att det är inte lördag idag. Men en torsdag kan ju kallas till lilllördag? Eller nä, det var onsdag som hade det smeknamnet. Suck. 

Pirkka Salami Pizza igen, nu från grannbys KKKK. En ny mama-tidning (sjuuuuuuuuuuuuukt mycket kostar de, hela 7 euro! Tidigare har jag bara fått mamas nånstans, den här var min första som jag köpte med egna pengar och får nog bli den sista också!). Kaffe. Kanelbullar (det finns ännu 2 kvar). Mommo hämtar äppelmust ikväll. AAAH, där sku jag ha barnvakt nästan automatiskt. Hey baby, sku vi kunna träffas ikväll? Ja? Lite sammandragningar tack? Aj nej? Pläh.



Ei kommentteja: