Snö.

Jag har lovat att jag klagar inte över vädret för det är helt onöjdigt. Inget kan hjälpas med klagandet. Så jag ändrade mitt attityd och klädskåp istället. En härlig vinter har vi haft, massor med härligt vitt snö och vacker solsken alltid nu och då. Varma kläder på och så där, ni vet.

Men idag önskade jag nog att Storebror inte skulle vara på dagis så långt borta. Det var ett ganska så hopplöst körväder. Tur att vår bil är så stor och stadig, ändå var det för mycket snö på vägen. Men, sakta men säkert kom jag fram, saktare sen ännu på Lillasysters dagis och den ligger ju riktigt här nära hemmet. Och ingenstans skall vi mera idag, så nu får det snöa just så mycket målnen vill.

Och en plogbil önskas komma från Hertonäs hit hemåt så där nietiden på kvällen, så att Pappan kommer hem tryggt.

Ei kommentteja: